Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 16. april 2013

Boller i karry -et sundere alternativ

Opskriften er fra hjerteforeningen, og et super godt alternativ til den lidt federe udgave. Jeg synes ikke at den direkte kan erstatte den gode gamle Boller i karry, men den er ikke helt dårligt.


Boller i karry:
Almindelig frikadelle fars som formes til boller og dumpes i kogende vand med salt. Giv dem cirka 5-6 minutter. Gem kogevandet.

Sovsen:
1-2 tsk. karry
1 spsk. olie
1 løg, i små tern
1 lille gulerod, skåret i stykker
1 lille katoffel, skåret i stykker
1 rød peberfrugt, snittet i små tern.

Varm olien op, og svits karry heri. Tilsæt grøntsagerne og tilsæt 4 dl kogevand fra kødbollerne. Kog i cirka 10-15 minutter indtil grøntsagerne er møre. Blend det og smag til med salt og peber. Tilsæt bollerne og server med ris.

Jeg fik retten sammen med hvidkålsris samt en 1 spsk. brune ris. Hertil fik vi det sammen med en hvidkålssalat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar