Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 14. april 2013

Italiensk fad med tomat, squash og skinke

En virkelig lækker og frisk ret, hvor grøntsagerne virkelig giver hinanden smag.
Opskriften blev hos Louise, og tilrettet, så det passede med hvad jeg havde lyst til og hvad der fandtes i køkkenskabene.



Italiensk fad med tomat, squash og skinke:
500 g tomater
1 squash
200 g skinkestrimler
2 kugler bøfmozzarella
Salt/peber
Olivenolie
Frisk basilikum

Skær tomater og squash i 0,5 tykke skiver.
Smør et ildfastfad med olivenolie
Læg squash-skiverne i bunden, dernæst tomaterne og drys halvdelen af skinken over.
Bræk den ene kugle mozzarella i stykker og fordel den over. Ryk nogle basilikumblade i stykker og fordel dem sammen med.
Forsæt på samme måde med endnu et lag. Slut af med mozzarella, olivenolie samt salt og peber.
Sæt faden i ovnen i cirka 25-30 minutter ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar