Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 5. april 2013

Kokos-limesuppe med kylling


Kokos-limesuppe med kylling:
500 g kyllingefilet
5 forårsløg
4 gulerødder
1 spsk. olie
8 dl hønsebouillon
2 ds. kokosmælk á 165 ml.
2 spsk. gurkemeje
2 spsk. lime-/citronsaft
1 tsk. sukker
2 spsk. fiskesauce
1/2 tsk. salt
cayennepeber
250 g frosne fine ærter

Skær kyllingen i strimler. Skær forårsløgene i skiver og gulerødderne i tern.
Svits forårsløg og gulerødder kort i olien. Tilsæt bouillon, kokosmælk, gurkemeje, limesaft og sukker. Lad suppen koge ved svag varme 5 minutter under låg. Kom kyllinge i og kog videre i 5-8 minutter. Smag til med fiskesauce, salt og peber. Tilsæt ærterne og giv suppen et opkog.

Blev serveret med indiske fladbrød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar