Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 7. februar 2014

Broccolitærte




Tærtedej:
125 g yoghurt naturel
1 æg
½ spsk. olivenolie
150 g hvedemel
100 g grahamsmel
½ tsk. salt
1 tsk. sukker

Rul dejen tyndt ud, så den passer til størrelsen af tærteformen. Husk at smør formen med olivenolie inden dejen lægges heri. Forbag den i cirka 10 minutter ved 180-200 grader.Vend yoghurt, mel, olivenolie, sukker og salt sammen og saml den til en fast dej der kan rulles ud. Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan der tilsættes lidt vand.

Tærtefyld:
1 broccolihoved
1 pakke skinkestrimler
6 æg
2 dl minimælk
4 dl hytteost
1 knsp. revet muskatnød
Salt og peber

Overhæld broccolien, som er skåret i mindre buketter, med kogende vand og lad det trække 2 minutter.

Hæld vandet fra og lad det dryppe godt af. Fordel det i tærtebunden sammen med skinkestrimler.
Pisk æg, mælk og hytteost sammen med krydderier og hæld det over fyldet.

Bag tærten i ovnen ved 200 grader varmluft i cirka 40 minutter og indtil æggemassen er størknet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar