Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 5. februar 2014

Kartoffel-karry-kokos suppe


Kartoffel-karry-kokos suppe (4 pers):
600 g kartofler, skåret i mundrette stykker
4-5 spsk. olivenolie
4 porrer i skiver
3 fed hvidløg i tynde skiver
3 spsk. karry
2 tsk. gurkemeje
1 ds kokosmælk (400 ml)
1,4 L grøntsagsbouillon
Salt

Sauter kartoflerne i lidt olie en gryde. De skal ikke tage farve, men må gerne sautere i 5-6 minutter. Tilsæt porrer og hvidløg og sauter kort. Tilsæt karry, gurkemeje og herefter kokosmælk samt bouillon. Lad suppen simre i 20-30 minutter under låg og til kartoflerne er kogt møre.
Smag til med salt og server med groft brød.


Opskriften er fra Femina 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar