Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 13. februar 2014

Rösti af rodfrugter


De var så lækre, disse röstis. Og hvis man har nogle rester af rodfrugter i køleskabsskuffen, er det bare en super måde at få dem brugt på og er anderledes end de sædvanlige bagte rodfrugter.
Opskriften har jeg taget hos Sæson for god smag.

Rösti af rodfrugter:
500 g blandede rodfrugter - jeg brugter pastinak og gulerod
1 løg
1 spsk. tørret timian
1 dl hakket persille
3 spsk. hvedemel
Salt og peber
2 æg
2 spsk. olie

Skræl og riv rodfrugterne groft. Tryk dem tørre i køkkenrulle. Kom dem i en skål sammen med groftrevet løg, krydderier, persille, hvedemel og sammenpisket æg.

Form dem til passende runde kager og 0,5 cm høje. Sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stænk med olie og bag dem gyldne og sprøde ved 200 grader i 30 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar