Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 11. februar 2014

Salat af ovnbagt butternut squash og peberfrugt med oliven og feta


En smuk salat, som jeg fandt hos Vanløseblues, og da jeg havde et butternut squash liggende var det en ny og inspirerende måde at bruge det på. Det er en salat som mætter godt, og vi fik derfor kun et andelår til.

Salat af ovenbagt butternutsquash og peberfrugt med oliven og feta:
1 butternut squash
2 røde peberfrugter
20 oliven
50 g feta i blok
1 stor håndfuld bredbladet persille
Olivenolie
Salt

Skyl og skrub butternut squash godt og del den på langs. Skrab kernerne ud og skær den og peberfrugt i skiver. Kom det på en bageplade med bagepapir og vend dem i oliven og salt. Bag grøntsagerne i ovnen ved 200 grader i 20-25 minutter.
Imens smuldres feta, oliven skæres i halve og persillen hakkes groft.

Tag de bagte grøntsager ud af ovnen og lad dem køle en smule af.
Anret dem herefter med feta, persille og oliven.


4 kommentarer:

  1. Det skal stensikkert prøves ser rigtig lækkert ud og dine billeder er jeg også misundelige på ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for ros :-)
      Du må helt sikkert prøve salaten - den er virkelig lækker. Jeg synes også det er rart med lidt variation i brugen af butternut squash

      Slet
  2. Hvor lækkert Elisabeth (: dejligt du kunne li salaten (;

    God søndag
    Kh maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.
      Den var super god - og tak for inspiration :-)

      Slet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar