Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 30. juli 2014

Auberginesalat med kikærter


Auberginesalat med kikærter:
2 auberginer
2 hjertesalat
Olivenolie
1 ds kikærter
Saft af ½ citron
1 fed hvidløg
4 spsk. olivenolie
Salt og peber
2 spsk. nigellafrø
2 spsk. sesamfrø
1 håndfuld finthakket persille
50 g parmesanost - i strimler eller revet

Skær auberginerne i tynde skiver på cirka ½ cm. Vend dem i olivenolie. Steg dem på en grillpande, indtil de er gyldne og møre.
Læg dem på fedtsugene papir og drys med salt.
Bræk hjertesalaten i grove stykker og fordel den på et stort fad.
Kom de stegte auberginer ovenpå og drys med kikærterne.
Rør en dressing af citronsaft, hvidløg, olivenolie, salt og peber.
Hæld dressingen over salaten.
Drys med nigellafrø, sesamfrø, persille og parmesan på toppen.


Opskriften er lavet med inspiration herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar