Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 4. juli 2014

Lun kartoffelsalat med grønne asparges og smilende æg


Lun kartoffelsalat med grønne asparges og smilende æg:
500 g små nye kartofler
1 bdt. grønne asparges
4 fed hvidløg, presset
4 æg
150 g feta
1 potte frisk dild

Senneps dressing:
3 spsk. olivenolie
1 spsk. rødvinseddike
1 tsk. dijon sennep
1 tsk. salt

Rengør og skær kartoflerne i kvarte. Kog dem møre.
Skyl og rengør asparges. Skær dem i mundrette stykke. Steg dem på en pande i lidt olivenolie sammen med presset hvidløg til de er møre, men stadig har bid. Krydr med lidt salt.
Kog æggene til de er smilende - cirka 6 minutter alt efter størrelse.

Vend dressingen og hakket dild sammen med de varme kartofler. Anret dem i et fad sammen med de lune asparges og smuldr feta henover. Halver æggene og placer dem i fadet ovenpå salaten. Server med det samme, mens salaten stadig er lun.

Opskriften er lavet med inspiration herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar