Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 29. juli 2014

Saltede mandler med et tvist






200 g mandler
2 dl kogende vand
3 tsk. groft salt
½ tsk. røget paprika

Tilsæt salt til det kogende vand og rør til det er opløst. Tilsæt mandlerne og lad det trække i cirka 20 minutter.
Hæld vandet fra og kom dem på en bageplade og bag dem i ovnen ved 150 grader i cirka 15-20 minutter ellers indtil du synes du har fået knæk nok.
Bland de færdige mandler med paprika og opbevar dem i tætlukket glas.

Hvis du bare ønsker de almindelige salt mandler, lader du selvfølgelig bare være med at tilsætte paprika.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar