Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 25. september 2013

Femkorn flute

Disse flutes blev lavet som tilbehør til Kartoffel-porresuppen, som vi fik for nogle dage siden. Brødene blev virkelig lækre og dejlig sprøde.

Femkorn flute - 6 stk.:
2½ dl mælk
3 spsk. olie
1½ tsk. salt
25. gær
2 dl femkornsblanding
200 g rugmel
200 g hvedemel

Mælk og olie lunes og hældes over gær, salt og femkornsblandingen. Det hele røres sammen og dejen æltes færdig med melet. Pas på den ikke bliver for stiv.
Lad dejen hæve 45 minutter. Slå dejen ned og form 6 små flutes, og lægges til efterhævning på bagepladen.
Stik hurtigt brødet ind under den kolde vandhane (lille stråle) og rids brødet dybt.
Bages ved 225 grader i 14 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar