Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 13. september 2013

Risotto med grønne asparges og ærter


Risotto med grønne asparges og ærter:
2 små løg
1 fed hvidløg
300 g risottoris
2 dl hvidvin
1 liter varm hønsebouillon
300 g grønne asparges
25 g smør
150 g revet mozzarella
150 g optøede grønne ærter

Hak løg og hvidløg fint. Varm lidt olivenolie i en gryde og svits løg og hvidløg heri i 2-3 minutter. Tilsæt risene og lad dem svitse med et par minutter. Hæld hvidvin ved og lad den koge næsten væk. Tilsæt 1 dl hønsebouillon, og rør og lad risene opsuge bouillon. Hæld en ny portion bouillon ved og tilsæt på denne måde til bouillonen er væk og risene er færdig. Det tager cirka 18-20 minutter.
Rens de grønne asparges og skær dem i passende stykker. Overhæld asparges og ærter med kogene vand, og lad dem stå i 2 minutter. Lad dem dryppe godt af.
Rør den færdige risotto med smør og mozzarella, og tilsæt ærter og asparges til sidst.
Smag til og server straks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar