Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 21. september 2013

Rødbede bygotto med frisk mozarella


Rødbede bygotto med frisk mozzarella:
300 g perlebyg
1 l grøntsagsbouillon
2 rødbeder á 300 g.
25 g smør
Frisk mozzarella
Æblecidereddike
Salt

Kog perlebyggen med grøntsagsbouillonen indtil den har optaget alt væsken - det tager cirka 30 minutter. Og tag det af varmen og lad det stå.
Skrød rødbederne;
Den ene rødbede bliver skåret i tern og koges i 5 minutter.
Den anden rødbede skæres i store stykker og koges indtil stykkerne er møre. Blend rødbedestykkerne med smørret.
Tilsæt 3 dl vand til perlebyggemassen i gryden og tilsæt rødbedepuréen. Kom op og tilsæt derefter rødbedetern og små stykker af frisk mozzarella.
Kog igennem og smag til med salt og lidt æblecidereddike.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar