Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 23. april 2014

Kinesiske frikadeller med chili og ingefær samt kål-nudelsalat


Kinesiske frikadeller: 
350 g hakket svinekød
1 lille rød peberfrugt, hakket meget fint
1 tsk. chiliflager
2 tsk hakket ingefær
4 fed hvidløg, presset
2 tsk. vineddike
2 tsk. sojasauce
2 tsk. sukker
½ tsk. salt
½ tsk. peber

Rør kødet med peberfrugt, chili, ingefær og presset hvidløg. Tilsæt vineddike, sojasauce, sukker, salt og peber.
Form farsen til 8 frikadeller og steg dem på en pande med lidt olie.
Sæt eventuelt frikadellerne på et træspyd ved servering.

Kål-nudelsalat:
Kog nudlerne.
Snit en blanding af rødkål og hvidkål. Skær gulerødder med et julienne skærer, så man får fine små strimler. Tilsæt 1 spsk. olie, 2 spsk. æbleeddike samt lidt salt og lad kålen trække en times tid i køleskabet. Tilsæt bønnespirer, kogle nudler samt koriander og kom det på en tallerken. Drys med lidt saltede peanuts og/kokosflager.
Top med et spyd med frikadellerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar