Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 16. april 2014

Kyllingefond


Resterne af grillkyllingen blev pillet af skroget og gemt. Skroget samt indmaden blev herefter kogt i flere timer for derefter at blive brugt på en suppe med grøntsager og kød og melboller.
Opskriften er med inspiration fra Valdemarsro.

Kyllingefond: 
Skroget og indmad fra en kylling
Eventuelt stegesky fra tilberedningen
2 spsk. æbleeddike
1 spsk. hele peberkorn
2 løg i store tern
1 tsk. tørrede chiliflager
2 spsk. tørret timian
1 tsk. tørret rosmarin
1½ liter vand

Kom alle ingredienserne til fonden i en gryde og lad det koge langsomt op. Når det småkoger, skrues der helt ned for varmen. Nu skal det have lov at simre svagt i 6-8 timer til fonden er mørk og fyldt med smag.
Hæld suppen gennem en sigte og stil den på køl til dagen efter.
Skrab overskydende fedt af toppen, og den gelé-agtige fond er klar til at blive varmet til en god suppe, hvor man kan tilsætte det man ønsker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar