Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 10. april 2014

Linse-spinatdahl med topping


Linse-spinatdahl (4 pers):
2 tsk. garam masala - alternativt karry
5 kardemommekapsler
200 g røde linser
7 dl grøntsagsbouillon
4 fed hvidløg
2 mellemstore gulerødder - eller persillerødder, pastinak osv.
100 g frossen helbladet spinat
Salt

Topping:
1 mango i tern
1 kokosnød - kødet i flager lavet med en kartoffelskræller

Rist garam masala i en gryde ved middelvarme i 30 sekunder - ryst lidt undervejs så det ikke brænder på.
Hak kardemommekapslerne groft (brug eventuelt en morter). Skyl linserne godt en sigte (vigtigt! på grund af giftstoffet lektin) og tilsæt dem gryden. Tilsæt kardemomme og bouillon.
Pil hvidløgene og hak dem fint og tilsæt dem.
Lad linserne simre under låg i cirka 25 minutter.
Mens dahlen simrer, skrælles gulerødderne og de skæres i små tern.
Efter 20 minutter tilsættes gulerødder og spinat, og det koges med de sidste 5 minutter.
Smag til med salt og server med topping.


Opskriften er fra den skønne kogebog; Suveræne salater - Året rundt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar