Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 4. april 2014

Spaghetti Meatball Tomato Soup


Spaghetti Meatball Tomato Soup:
Kødboller:
300 g hakket oksekød
2 fed hvidløg, presset
1 æg
½ dl revet parmesan
Salt og peber

Suppe:
6 bøftomater
2 store gulerødder
2 løg
4 fed hvidløg
1 spsk. sukker
½ spsk. salt
3/4 l. grøntsagsbouillon
2 dl spaghetti, brækket i mindre stykker

Suppen:
Skær tomaterne og løgene i kvarte, gulerødderne i skiver og pil hvidløgsfedene.
Kom det i et ildfastfad og drys med sukker, salt og peber.

Kødboller:
Ælt alle ingredienserne sammen til kødbollerne og tril dem til små kødboller.

Fordel kødbollerne over grøntsagerne og bag ved i 20 minutter ved 200 grader.
Vend kødbollerne og giv dem endnu 10 minutter.
Tag fadet ud og tag kødbollerne op.
Blend grøntsagerne og stegevæde sammen med bouillon i en gryde. Det er meningen at suppen skal være lidt tynd, da spaghettien vil suge noget af væsken.
Kog suppen op og tilsæt spaghetti - lad det koge cirka 9-10 minutter til spaghettien er færdig. Kog kødbollerne med det sidste minut.


Opskriften er fra MissMuffin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar