Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 30. april 2014

Grillkylling



Grillkylling:
1 kylling - cirka 1300 g
6 fed hvidløg, presset
2 spsk. spidskommen
2 spsk. paprika
1 tsk. tørret oregano
1 tsk. brun farin
Saft af 1 lime
2 spsk. rødvinseddike
2 spsk. olivenolie
Salt og peber

Bland alle ingredienserne sammen til marinaden og kom det i en pose sammen med kyllingen. Fordel marinanden godt på kyllingen og lad den trække i køleskabet i 2-3 timer.
Kom kyllingen i et ildfastfad og giv den cirka 1 times tid til den er mør og gennemstegt.
Lad den hvilke 10 minutter inden den skæres ud, så alt saften ikke render ud.
Server kyllingen med kartoffelbåde og en god coleslaw.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar