Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 5. april 2014

Souvlaki (Græsk kebab)


Souvlaki:
450 g skinkekød i tern
Saft af 1,5 citron
1,5 spsk. tørret mynte
1,5 spsk. tørret oregano
5 spsk. olivenolie
4 fed hvidløg
Salt og peber

Rør ingredienserne sammen til marianden og vend kødet heri. Lad det trække i køleskabet min. 2 timer - gerne fra morgenstunden.
Steg kødet i marinaden på en varm pande.

Fladbrød:
150g grahamsmel
1 dl vand
0,5 tsk. salt
1,5 spsk. olivenolie + ekstra til udrulning

Kom mel og salt i en skål og vend det sammen. Tilsæt olie og vand. Ælt det grundigt igennem. Lad dejen hvilke i 30 minutter inden det skæres ud i 5 lige store kugler, som rulles til tynde fladbrød.
Brug olivenolie på bordpladsen til udrulningen. Bag brødene på en pande ved middelhøj varme.

Rul fladbrødene med kebab, tzatziki, syltede rødløg og friske mynteblade.




Opskriften er lavet med inspiration fra Valdemarsro.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar