Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 2. april 2014

Restemad: Pastasalat med basilikum pesto


En rigtig god måde at få brugt rester er at lave en pastasalat.
Da vi stadig havde en lille rest kyllingekød fra da jeg kogte en hel kylling, og da jeg allerede havde lavet tarteletter af noget af det, skulle resten bruges på denne pastasalat.

Pastasalaten blev vendt med; 
tomater i små stykker
½ spidskål i fine strimler
Kogt kyllingekød
En rest feta
Basilikum pesto*
Kogt pasta

Vend alle grøntsagerne sammen med kyllingekødet.
Vend den varme pasta med pesto og vend til sidst det op i grøntsagerne.
Server eventuelt med en salat.


*Basilikum pesto:
1 potte basilikum
4 fed hvidløg
1 dl solsikkekerner
60 g parmesan
Olivenolie
Citronsaft
Salt

Kør det hele på en foodprocessor og smag til med citronsaft og salt. Juster konsistensen med olivenolie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar