Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 8. maj 2014

Dhal med raita


Opskriften er lavet med inspiration fra Louisa Lorang - den var vidst med i Go' Appetit for nogle måneder siden.

Dhal med raita (4-5 pers):
4 dl røde linser
10 dl vand
2 løg, hakket
1 aubergine, hakket i tern
Olivenolie til stegning
2 spsk. karry
300 g tomater, groft hakket
Salt

Raita:
3-4 dl yoghurt naturel
3/4 agurk, i mini tern
lidt spidskommen
lidt mynte
lidt citronsaft
Salt og peber

Skyl linserne godt.
Sauter løg og aubergine i lidt olivenolie i en gryde. Det må ikke tage farve.
Tilsæt karry og tomater. Kom linserne og vand i gryden og lad det koge cirka 20-25 minutter.
Smag til med salt og tilsæt eventuelt lidt mere vand.

Rør yoghurt med agurk og krydderier.

Server dahl med raita og en salat.
Her er det grønne bestående af en salat af grønne bønner og tomater - vendt i ramsløgspesto.

2 kommentarer:

  1. Mmm, jeg elsker indisk mad, men har faktisk aldrig lavet dhal. Det lyder ellers nemt og lækkert, så det skal helt sikkert på to-cook-listen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er super nemt at lave og smager fantastisk! Jeg har også en anden opskrift på dhal liggende med spinat, som du skal være velkommen til at kigge på.

      Slet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar