Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 13. maj 2014

Koteletter i fad med kokosmælk


Denne opskrift er et godt bud på en skøn sommeret til forskel for den traditionelle. Opskriften er lavet med inspiration fra Sæson.

Koteletter i fad med kokosmælk:
4 svinekoteletter
4 tsk. karry
Salt og peber
2 spsk. olivenolie
1 løg
1 fed hvidløg
250 g champignon
400 g grønne asparges
100 g sukkerærter fra frost
400 ml kokosmælk
50 g rosiner
50 g peanuts
½ bundt friske koriander

Krydr koteletterne med halvdelen af karry, salt og peber.
Varm 1 spsk. olivenolie på en pande og brun koteletterne godt på begge sider. Læg dem i et ildfast fad.
Skær løgene i tynde skiver. Rens champignon og skær dem i skiver. Knæk den nederste træede ende af asparges og skær dem i snitter. Snit de optøede sukkeræter.

Varm resten af olivenolie på panden. Tilsæt karry og svits løg og champignon et par minutter sammen med presset hvidløg. Tilsæt asparges, sukkerærter og kokosmælk og kog op.
Fordel grøntsagsblandingen over koteletterne.

Stil fadet i ovnen ved 200 grader i 10 minutter.
Tag fadet ud og drys med rosiner, peanuts og koriander.
Server med nudler eller kogte ris samt mango chutney.


2 kommentarer:

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar