Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 1. maj 2014

Kylling cassoulet


Kylling cassoulet:
150 g hvide bønner
1 hel kylling
2 rødløg
1 spsk. olivenolie
300 g chorizopølser
8 dl grøntsagsbouillon
2 laurbærblade
1 bdt. persille
Salt og peber
50 g sorte oliven

Sæt bønnerne i blød i koldt vand dagen før. Udblød 12 timer.

Rens kyllingen og parter den. Skær de pillede løg i både.
Varm olien op i en stegegryde og steg chorizopølserne. Tag dem op, når de er let sprøde.
Brun herefter løg og kylling i det resterede fedt. Tilsæt chorizo, udblødte afdryppede bønner, bouillon, laurbærblade og persille.
Læg låg på gryden og lad den simre i cirka 1 time ved svag varme indtil bønnerne er møre.
Smag til med salt og peber og drys med oliven.
Server med salat og eventuelt brød.


Opskriften er lavet med inspiration herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar