Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 15. marts 2013

Bagt rødbedesalat


Bagt rødebedesalat:
1 kg rødbeder
1 agurk
5 stilke bladselleri
1 mellem rødløg

Marinade:
2 spsk. olivenolie
2 spsk. rødvinseddike
2 tsk. sukker
3 tsk. chiliflager

Vask 2/3 af rødbederne og bag dem i ovnen til de er møre. Skræl de resterende rødbeder. Skær de bagte og de rå rødbeder i tern. Bland marinaden og bland halvdelen sammen med rødbederne.
Flæk agurken og fjern kernerne. Skær dem i tern. Skær bladselleri og rødløg i tern. Bland de 3 ingredienser sammen med den sidste halvdel af marinaden. Lad salaterne trække hver for sig i cirka 2 timer. Grunden til dette er, at rødbederne ikke vil farve de resterende grøntsager.
Bland det hele og server.

Vi fik det sammen med bagte squash og kyllingefrikadeller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar