Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 30. marts 2013

Pandekageroulade med grøntsags- og skinkefyld

 Denne opskrift er fundet i et tidsskrift fra Hjerteforeningen.
Vi fik det sammen med en hvidkålssalat med peanuts, som I får opskriften på senere.

Ingredienser til pandekagen:
125 g mel
1 tsk. salt
5 dl mælk
4 æg

Røres som en pandekagedej og hældes direkte i en bradepande som er beklædt med bagepapir. Vær opmærksom på, at dejen er lidt tyndere end en normal pandekagedej.
Bages i en halv time ved 200 grader.

Ingredienser til fyldet:
2 porrer
1 rød peber
1 pakke skinke i strimler
200 g pikant ost (jeg brugte den fra Levevis)

Porrerne skæres i skiver og svitses i en gryde i lidt olie. Rød peber skæres i tern og svitses med. Skinken tilsættes. Til sidst tilsættes pikant-osten, som smeltes til en sauce som binder ingredienserne sammen.

Fyldes smøres ud på den færdigbagte pandekage, som derefter rulles sammen til en roulade.


Fyldet kan varieres som man ønsker fx med hakket oksekød, revne gulerødder, bacon osv.

Rouladen kan også fryses til den dag den skal bruges. Optøningen tager cirka 6 timer, hvorefter den varmes i ovnen ved 175 grader i 30 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar