Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 7. marts 2013

Rodfrugter i kokosmælk

Meget lækker og anderledes måde at bruge rodfrugter. Da jeg så den hos Valdemarsro, var jeg simpelthen nødt til at prøve den. Den kan varmt anbefales!!
Jeg lavede mine egne justeringer, så det passede med hvad jeg havde i køkkenskabene. 



850 g blandede rodfrugter - selv brugte jeg persillerødder, pastinak, kartoffel og gulerødder
1 rødløg
1 chili
1 tsk. kardemommefrø
½ tsk. peberkorn
2 tsk. stødt spidskommen
1 tsk. stødt koriander
3 fed hvidløg
1 spsk. frisk revet ingefær
1 spsk. majsolie
1 dl yoghurt naturel
1 dåse kokosmælk
150 g babyspinat 
Jordnødder til drys

Skræl rodfrugterne og skær dem i passende mundrette stykker. Hak løget groft og chili uden kerner fint. Kom alle krydderier, chili, hvidløg og ingefær i en morter og mos den til tyk pasta. 

Varm olien i en gryde og rist pastaen under omrøring i 30 sekunder. Tilsæt rodfrugter og løg og vend rundt. Tilsæt yoghurt og kokosmælk og læg låg på indtil rødderne er møre - det tager cirka 20 minutter. Tilsæt spinatblande og rør rundt. Drys ved servering med jordnødder og lidt hakket spinat.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar