Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 26. marts 2013

Grønne linser med feta og rødbede


Grønne linser med feta og rødbede:
500 g rødbeder
150 g tørrede grønne linser
3 fed hvidløg
1 spsk. olivenolie
1 spsk. rødvinseddike
50 g feta
75 g ruculasalat
Salt og peber

Kog rødbederne til de er møde. Skyld dem i koldt vand og smut dem ud af skrællen. Skær rødbederne i tern.
Kog linserne i rigeligt vand til de er møde, men ikke udkogte - det tager cirka 15 minutter.
Vend linser og rødbeder samme med presset hvidløg, olie, eddike og krydderier. Lad det trække i cirka en time i køleskabet. Smag til.
Vend rucula og feta i salaten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar