Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 29. marts 2013

Boller brugt til flæskestegs-sandwich


15 store boller

50 g gær
4½ dl vand
2 store æg
100 g sukker
500 g hvedemel
500 g grahamsmel
50 g blødt smør
1 æg til pensling
Grahamsmel til pynt

På røremaskine:
Bland vand, gær, æg og sukker og rør det sammen. Kom først melet og så det bløde smør i. Ælt dejen i cirka 7 minutter. Lad dejen hvilke tildækket i cirka 30 minutter. Del den i 15 stykker. Rul dem til runde boller og læg dem på en bageplade med bagepapir. Lad dem hvile i 10 minutter.
Tryk bollerne flade, pensl med sammenpisket æg og drys med lidt grahamsmel. Bag dem i en forvarmet ovn ved 210 grader i 15-17 minutter. 

Sandwichen blev fyldt med miracle wip, rødkål, rucula og flæskesteg 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar