Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 21. marts 2014

Arabisk salat



Endnu en skøn salat med inspiration fra Vanløse Blues

Arabisk salat:
1 lille kinaradise
3 store gulerødder
Kernerne fra et granatæble
1 lille håndfuld bredbladet persille, finthakket
100 g feta

Tahindressing:
1 spsk. tahin
4 spsk. citronsaft
1 tsk. salt
4 spsk. vand

Pisk alle ingredienserne sammen til dressingen, så den har en tynd og cremet konsistent.

Skræl kinaradise og gulerødderne og skær dem i tændstik-tynde stave. Jeg brugte mit mandolinjern, men man kan også bruge en julienneskræller eller gøre det i hånden.

Tag kernerne ud af granatæblet og kom det i en skål sammen med kinaradise, gulerødder, hakket persille og vend dressingen heri. Smuldrer fetaen henover, og vend igen forsigtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar