Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 16. marts 2014

Grov risengrød


Jeg elsker risengrød, men når det er til hverdag vil man gerne have lidt mere fylde og sundhed inkorporeret. Derfor var jeg også nødt til at prøve denne, da jeg så den hos Arla.
Server den med æblerelish, æblemos eller æblemarmelade.
Jeg serverede den med en hjemmelavet æblemarmelade med kanel og ingefær.

Grov risengrød (4 pers):
3 dl vand
125 g grødris
100 g kruska - eller anden kornblanding
1 liter minimælk
½ tsk salt

Kom vand, ris og kruska i en gryde og bring det i kog. Kog blandingen under omrøring i cirka 1 minut. Tilsæt mælk og bring blandingen atter i kog. Kog ved svag varme under låg i cirka ½ time. Rør af og til.
Tilsæt salt og smag til.
Hvis grøden er lidt for tynd kan man koge den uden låg i cirka 2 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar