Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 6. marts 2014

Linsegryde



Linsegryde (4-5 pers):
250 g røde linser
6 kardemommekapsler
1 spsk. fennikelfrø
4 spsk. olivenolie
2 store løg
4 fed hvidløg
1 chili
2 tsk. gurkemeje
2 spsk. finthakket ingefær
8 dl hønsebouillon
450 g kartofler
250 g pastinak
400 g gulerødder
4 stængler bladselleri
2 dl fløde
Salt, peber og sukker
limesaft

Skyl linserne godt og afdryp dem.
Tag kardemommefrøene ud af kapslerne og stød dem i en morter sammen med fennikelfrø.
Rist kardemomme og fennikelfrø i en tør gryde indtil de begynder at dufte. Tilsæt olivenolien.
Hak løg, hvidløg og chili og kom dem i gryden. Svits til løgene er klare.
Tilsæt gurkemeje, ingefær, linser og hønsebouillon. Kog linserne under låg i 10 minutter.
Skær kartofler og pastinak i terninger. Tilsæt dem og kog i endnu 10 minutter.
Skær bladselleri og gulerødder i skiver og kom dem i gryden. Lad det simre endnu 5-10 minutter.
Tilsæt fløde og smag til med salt, peber, sukker og limesaft.

Opskriften er lavet med inspiration herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar