Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 27. marts 2014

Aspargessuppe


Den sidste rest af vores hønsekødssuppe blev brugt på en lækker aspargessuppe.
Opskriften er med inspiration fra Arla.

Aspargessuppe:
20 g smør
4 tsk. hvedemel
2 ds. aspargessnitter
Cirka 7,5 dl hønsekødssuppe/bouillon
1 dl milda fløde 4 %
Salt og peber

Dræn asparges - gem væde. Blend 1 dåse aspargessnitter med 2,5 dl hønseboullon til blandingen er jævn.
Smelt smørret i en gryde og tilsæt hvedemel under piskning. Pisk bouillon og noget af aspargesvæden (så den får en god smag af asparges), og pisk godt for at undgå klumper. Tilsæt aspargespuréen og eventuelt mere hønsebouillon, for at få den rigtige konsistent/tykkelse.
Rør fløden i og bring suppen i kog. Smag til med salt og peber.
Tilsæt den sidste dåse drænede aspargessnitter og varm suppen kort igennem cirka 2 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar